Saulei leidžiantis, su laistytuvais rankose daugelis sodininčių skuba prie savo augalų – tačiau ši įprasta rutina, kaip rodo naujausi tyrimai,...
Atsikeliate ryte su nugaros skausmu? Jaučiatės pavargę, nors miegojote pakankamai ilgai? Galbūt problema slypi ne jūsų dienotvarkėje ar fiziniame...
Mėlynas stačiakampis su balta rodykle – toks paprastas, bet kartu toks klaidinantis. Vienos krypties eismo ženklas (Nr. 401) kasdien reguliuoja...

5 vairavimo įpročiai, kurie gali sugadinti tavo automobilį greičiau, nei manai

5 vairavimo įpročiai, kurie gali sugadinti tavo automobilį greičiau, nei manai

Automobilis daugeliui mūsų tapo neatsiejama kasdienybės dalimi - su juo vežame vaikus į mokyklą, važiuojame į darbą, keliaujame. Tačiau net ir patyrusiems vairuotojams kartais sunku atsikratyti tam tikrų įpročių, kurie ne tik mažina saugumą kelyje, bet ir gali rimtai pakenkti automobiliui. Šiandien susitelksime ne į akivaizdžias grėsmes, o į tuos kasdienius veiksmus, apie kuriuos retas pagalvoja kaip apie potencialiai žalingus.

Technologijos tobulėja, automobiliai tampa vis sudėtingesni, tačiau pagrindinis principas išlieka nepakitęs - tinkama priežiūra ir atsakingas vairavimas prailgina transporto priemonės tarnavimo laiką. Nors daugelis vairuotojų jau žino, kad reikia reguliariai keisti alyvą ar tikrinti padangų slėgį, ne visi atkreipia dėmesį į tam tikrus vairavimo įpročius, kurie pamažu, tačiau užtikrintai kenkia automobiliui.

Staigus variklio išjungimas po intensyvaus važiavimo

Dažnas vairuotojas, grįžęs namo po ilgos kelionės ar intensyvaus važiavimo, nori kuo greičiau pailsėti ir automatiškai išjungia variklį. Ypač taip elgiamasi šaltuoju metų laiku, kai norima greičiau pabėgti nuo šalčio. Tačiau toks įprotis gali turėti rimtų pasekmių, ypač automobiliams su turbininiais varikliais.

Intensyvaus važiavimo metu turbina stipriai įkaista, o jos aušinimas vyksta tik per alyvą, kuri cirkuliuoja varikliui veikiant. Staigiai išjungus variklį, alyva nustoja cirkuliuoti, tačiau įkaitusioje turbinoje temperatūra išlieka labai aukšta. Dėl šios priežasties gali atsirasti turbinos guolių pažeidimai, o remontas gali kainuoti daugiau nei tūkstantį eurų.

Siekiant išvengti šios problemos, rekomenduojama po intensyvaus važiavimo leisti varikliui bent porą minučių padirbti tuščiąja eiga. Taip užtikrinsite tolygų turbinos atvėsimą ir ilgesnį jos tarnavimo laiką. Šis paprastas įprotis gali sutaupyti nemažai pinigų ateityje.

Alyvos pildymas netinkamu metu

Daugelis vairuotojų žino, kad reguliarus alyvos lygio tikrinimas yra būtinas, norint užtikrinti sklandų variklio darbą. Tačiau ne visi atkreipia dėmesį į tai, kada tiksliai reikėtų pildyti alyvą.

Viena dažniausių klaidų – alyvos pildymas iškart po važiavimo, kai variklis dar įkaitęs. Šaltos alyvos pilimas į karštą variklį gali sukelti metalo deformaciją dėl staigaus temperatūrų skirtumo. Didesnio tūrio varikliams tai ypač pavojinga – dėl temperatūrų skirtumo gali įtrūkti variklio galvutė, atsirasti alyvos nutekėjimas, o išmetimo vamzdyje pasirodyti balti dūmai.

Specialistai rekomenduoja palaukti bent 15-20 minučių po važiavimo, kad variklis spėtų atvėsti prieš pilant naują alyvą. Taip išvengsite galimų deformacijų ir brangaus remonto. Neskubėkite – keliolika minučių laukimo gali sutaupyti šimtus eurų.

Važiavimas aukštomis apsukomis su šaltu varikliu

Šis įprotis ypač dažnas tarp skubančių žmonių, kurie, vos užvedę variklį, iškart spaudžia akseleratorių ir didina apsukas. Pirmosiomis minutėmis po variklio užvedimo alyva dar nespėja tolygiai pasiskirstyti ir pasiekti visų variklio mazgų. Šaltas tepalas yra tirštesnis, todėl jis sunkiau patenka į visas reikiamas vietas.

Jei tuo metu važiuojama agresyviai, didelis krūvis tenka dar nepakankamai suteptiems mazgams. Trintis padidėja, o tai lemia ankstyvą dalių susidėvėjimą. Šis įprotis ypač kenkia automobiliams žiemą, kai temperatūra yra žema, o alyva dar tirštesnė.

Siekiant išvengti šios problemos, rekomenduojama po variklio užvedimo bent minutę leisti jam pašilti tuščiąja eiga, o pirmąsias kelias minutes važiuoti ramiai, vengiant aukštų apsukų ir staigaus greitėjimo. Geriausia palaukti, kol variklio temperatūra pasieks apie 80 laipsnių, ir tik tada pradėti normalų važiavimą. Šis paprastas įprotis gali žymiai prailginti jūsų automobilio variklio tarnavimo laiką.

Stabdymo įpročiai, kenkiantys automobiliui

Daugelis vairuotojų, ypač mieste, yra linkę stabdyti paskutinę minutę, kai pamato raudoną šviesoforą ar staiga sulėtėjusį eismą. Toks elgesys ne tik sukelia diskomfortą keleiviams, bet ir žymiai didina stabdžių sistemos susidėvėjimą.

Vėlyvajam stabdymui reikia daugiau jėgos, kad sustabdytumėte transporto priemonę, o tai didina stabdžių trinkelių ir diskų apkrovą. Ilgainiui šios detalės nusidėvi greičiau nei turėtų, o jų keitimas, nors ir nėra pats brangiausias, tačiau vis tiek reikalauja išlaidų.

Optimalus vairavimo stilius apima tolygų lėtėjimą ir savalaikį stabdymą. Stebėkite kelią priekyje, numatykite situacijas ir pradėkite stabdyti iš anksto, palaipsniui mažindami greitį. Toks požiūris ne tik prailgina stabdžių tarnavimo laiką, bet ir užtikrina didesnį saugumą kelyje, o taip pat mažina degalų sąnaudas. Stabdydami tolygiai, taip pat sumažinsite ir automobilio amortizacijos sistemos dėvėjimąsi.

Neteisingas pavarų perjungimas

Automobiliai su mechanine pavarų dėže reikalauja papildomo dėmesio perjungiant pavaras. Deja, daugelis vairuotojų tai daro neteisingai, ko pasekoje dėvisi sankaba ir transmisija. Vienas dažniausių įpročių – laikyti koją ant sankabos pedalo net ir nevažiuojant. Toks veiksmas sukelia nuolatinį spaudimą sankabos diskui, o tai skatina ankstyvą jo susidėvėjimą.

Kita klaida – staigus pavarų perjungimas, nesuderinant variklio apsukų su greičiu. Tai sukelia papildomą krūvį sankabai ir pavarų dėžei. Ilgainiui toks elgesys gali sukelti rimtų mechaninių problemų, kurių sprendimas gali kainuoti šimtus ar net tūkstančius eurų.

Automobilių su automatine pavarų dėže savininkai taip pat daro klaidų. Viena dažniausių – režimų keitimas iš važiavimo į priekį į atbulinę eigą (arba atvirkščiai), kai automobilis dar juda. Tokie veiksmai sukelia smūginį krūvį transmisijos komponentams ir ilgainiui gali sukelti rimtus gedimus.

Norint išvengti šių problemų, svarbu mokytis teisingai valdyti sankabą ir pavaras. Sankabą naudokite tik tada, kai reikia, venkite laikyti koją ant pedalo važiuojant. Perjunkite pavaras tolygiai, suderindami variklio apsukas su greičiu. Automobilių su automatine pavarų dėže savininkai turėtų visada pilnai sustabdyti automobilį prieš keisdami važiavimo kryptį.

Ką daryti, kad automobilis tarnautų ilgiau?

Pasaulyje, kur naujo automobilio įsigijimas tampa vis didesne investicija, svarbu mokėti prižiūrėti jau turimą transporto priemonę. Atsisakydami minėtų žalingų įpročių ir priimdami naujus, teigiamus, galite ženkliai prailginti savo automobilio tarnavimo laiką ir sumažinti išlaidas remontui.

Reguliariai tikrinkite automobilio skysčių lygį, ypač variklio alyvos. Atkreipkite dėmesį ne tik į kiekį, bet ir į jos kokybę – jei alyva tapo tamsesnė ar įgavo degėsių kvapą, metas ją keisti. Klausykitės savo automobilio – neįprasti garsai dažnai signalizuoja apie potencialias problemas, kurias galima išspręsti ankstyvoje stadijoje.

Atsakingas vairavimas ne tik mažina automobilio dėvėjimąsi, bet ir prisideda prie bendrojo eismo saugumo. Venkite staigių manevrų, tolygiai didinkite greitį ir stabdykite, laikykitės rekomenduojamo greičio. Prisiminkite, kad rūpindamiesi savo automobiliu, rūpinatės ir savo bei kitų eismo dalyvių saugumu.

Taigi, automobilių priežiūra prasideda ne nuo remonto dirbtuvių, o nuo kasdienių vairavimo įpročių. Atkreipkite dėmesį į minėtas klaidas ir pradėkite keisti savo vairavimo stilių jau šiandien. Jūsų automobilis atsidėkos ilgesniu ir patikimesniu tarnavimu, o jūs – mažesnėmis išlaidomis ir malonesne vairavimo patirtimi.